måndag, juni 22, 2009

Dagens lunch

Medans färskpotatisen kokade färdigt på spisen så förberedde jag den "franska" vinägretten, som jag senare skulle blanda med den varma potatisen. Vinägretten innehöll Dijonsenap (jag hade Slotts franska senap hemma), vitvinsvinäger och olivolja - ca 1 msk av varje. Jag smaksatte den med lite flingsalt, pepparmix och kapris. Jag såg till att alla färskpotatisar fick del av vinägretten innan jag ställde in alltihop i kylen för att svalna. När potatisen hade kallnat tillsatte jag rödlök, halverade gröna oliver och färska broccolibuketter (man tar vad man har hemma). Den blev jättegod så jag ska absolut göra den fler gånger.

2 kommentera gärna här:

Josefin Brorhed sa...

mums! det där lät riktigt gott.

kram josefin

Vardagsglam sa...

Ja, den måste du absolut prova. Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...