tisdag, november 04, 2008

Wreta Gästgifveri


Som jag skrev i ett tidigare inlägg skulle jag och min älskling bli bjudna av svärföräldrarna på en resa till hemligt ställe över den gångna weekenden för att fira hans mormors 80-års dag. Vi hamnade efter en ca 40 min bilfärd på Wreta Gästgifveri som ligger ca 4 km från Stavsjö värdshus. Om ni inte har varit där så måste jag bara rekommendera det för det var helt underbart, allt i gammaldags stil med en modern touch. I vårt weekend-paket ingick det afternoontea, fördrink, 4-rätters middag på kvällen och frukost på söndagsmorgonen. Fantastiskt god mat och jag kan fresta er med kvällens meny som bestod av Ljummen tartar med råräka, pilgrimsmussla och kungskrabba till förrätt, Stekt kronhjort från Kiladalen, råstekta jordärtskockor och hjortfärsbakad potatis till varmrätt, Osttallrik med tillbehör till mellanrätt och till sist Äpple- och chokladsorbet, brownie med äppelglass och vinägerbakade äpplen till dessert. Det låter väl inte så dumt?

1 kommentera gärna här:

Finna sa...

Åh, Wreta gästgiveri är ju helt fantastiskt! Var där ett antal gånger när jag bodde i Nyköping för några år sen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...