söndag, oktober 31, 2010

Dagens lunch ♥

Idag kollade jag in i kylskåpet för att se vad det fanns för ingredienser till dagens lunch och jag hittade ägg, lite riven Västerbottensost och skivad gravad lax. Suget efter att göra en omelett infann sig nästan direkt för jag hittade dessutom lite grädde, rödlök och dill. Jag skar till rödlök i tunna strimlor, knäckte två ägg, hällde på lite grädde och blandade alltsammans med en nypa peppar och den rivna Västerbottensosten. Efter att jag lagt i smeten i en lagom varm panna fick omeletten gotta till sig på medelvärme tills den var genomvarm och krämig (dillen strödde jag över alldeles på slutet). Jag lade den på en tallrik och la på några skivor gravad lax.

1 kommentera gärna här:

Elin sa...

det lät fruktansvärt gott. det ska jag testa imorgon:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...