måndag, juni 15, 2009

Sill+Gräddfil+Färskpotatis=Sommarmat


Jag älskar sill, både köpesill och hemmagjord inlagd sill i goda såser. Nu på sommaren är det såklart kokt färskpotatis och gräddfil till som gäller. Vi var iväg en sväng till Tornby köpcentrum för att inhandla lite färg till vår husfasad och tomtstaket. På väg hem stannade vi till på ICA Maxi och köpte bland annat den nya sommarmatjessillen från Abba, som åtnjöts med god aptit tillsammans med de övriga sakerna på tallriken.

2 kommentera gärna här:

The Primetime family sa...

Mums med sill. Tur vi har IKEA i narheten sa man kan inhandla lite svensk mat. Det star svensk sill i kylen... kanske blir det till midsommar. Fin blog, hit aterkommer jag garna! towe.

Vardagsglam sa...

Jag kan tänka mig att just sill är en av de svenska smakerna man kan sakna när man bor utomlands. Tur att IKEA finns och kul att du gillar min blogg. Ha en jätteskön sommar! Kram Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...