söndag, december 30, 2012

Tid för reflektion


Ja, så här i slutet av 2012 så tar jag det bara lugnt och har inga måsten mer än det jag själv väljer att göra. Jag tar mig tid att reflektera över året som varit och vad som betytt mycket för mig, både stort och litet. Den största händelsen var definitivt när min son Ludvig föddes den 25 augusti och vi blev en familj på fyra. Men oj, vad tiden går fort, för på juldagen den 25 december blev han 4 månader gammal.
Det nya året inleds med att jag ska fortsätta vara mammaledig men så ska jag också sätta igång med min variant av LCHF igen (jag hade gått ner närmare 10 kilo när jag fick veta att jag var gravid med Ludvig vid denna tid förra året). Nu har jag tyvärr slarvat massor och gått upp alla kilon igen så det är hög tid att sätta igång, men det ser jag bara fram emot. Jag har en känslig mage som lätt kan få "krupp" om jag äter något olämpligt och då framförallt starkt som ketchup, ättiksinläggningar m.m, men jag har aldrig mått så bra i min mage som när jag gick strikt på LCHF kost och dessutom så slipper man ju suget efter socker och godis, vilket är en stor akilleshäl för mig.
Mammaledigheten fortsätter ända tills augusti då jag börjar läsa min sista termin på förskollärarprogrammet på Linköpings universtitet.

Ha en fortsatt trevlig och mysig söndag och passa på att njuta dessa sista dagar av 2012.

0 kommentera gärna här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...