fredag, november 02, 2012

Fredagsmys



Jag gick runt i den stora matvaruaffären och funderade på vad vi skulle kunna äta ikväll. Letade efter små receptfoldrar som alltid brukar finnas till hands för oss som ibland har lite svårt att hitta på något nytt. Men de lyste med sin frånvaro tills jag kom till den grillade kycklinghyllan och hittade en folder med recept på (ja, kan ni tänka er) nygrillad kyckling. Tittade lite snabbt igenom den och hittade ett recept på kycklingquesadillas, som verkade gott och enkelt. Och ja, ni gissar rätt det va det också. Så gott att jag måste bjuda er på receptet för ni kommer inte bli besvikna om ni provar detta, jag lovar.
(Som vanligt följde inte jag de angivna mängderna utan tog köttet från en hel grillad kyckling och 3 stora grillade paprikor i tärningar. Dessutom hade jag lite mild riven ost hemma som jag la i som ingrediens)


Kycklingquesadillas med getost och rostad paprika 4 pers

ca 400 g kycklingkött från grillad kyckling
8 st tortillabröd
200 g getost
8 msk tärnad inlagd rostad paprika (grillad paprika)
2 tsk skuren dragon (jag tog torkad på burk)
salt och peppar
olja till stekning

Lägg ut tortillabrödet och fördela kycklingkött, ost och paprika på brödet.
Krydda med salt, peppar och dragon och lägg över ett nytt tortillabröd.
Häll i olja i stekpannan och stek på medelhög värme tills tortillabrödet blir krispigt och gyllenbrunt.
Servera med en sallad.


0 kommentera gärna här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...