tisdag, augusti 07, 2012

Nu är det inte långt kvar.....


Då har jag gått in i vecka 38 (37+1) för att vara exakt och det känns så skönt att det inte är många dagar kvar nu. Denna graviditet har mer varit en transportsträcka fram tills bebisen pluppar ut än att jag har varit helt fascinerad över allt som händer vecka för vecka i magen, vilket var fallet med första graviditeten. Med både högt blodtryck (vilket kan ge preeklampsi) och efter vecka 20 fick jag reda på att jag hade graviddiabetes, plus att jag för bara ett par veckor sedan gick igenom en tråkig förkylning med heshet och rethosta så kan det inte gå fort nog nu tills bebisen vill komma ut. Som tur är så har jag haft ett bra blodtryck med hjälp av medicinering och graviddiabetesen har jag kunnat sköta enbart med kosten och sluppit sprutor så i det stora hela har det ändå varit okej. Jag räknar ner dagarna och det kan inte gå fort nog nu tills vi får träffa vår lille kille och lillebror till Isabelle.

2 kommentera gärna här:

Anonym sa...

Vi längtar också.

Kram
Mamma

Anonym sa...

Det gör jag också!

Kram från blivande dubbel faster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...