lördag, oktober 15, 2011

Idag känner jag.....


När man är småbarnsmamma så känner nog de flesta till att sovmorgnar är ett minne blott, men det är inget jag lider av som tur är. Denna lördagsmorgon liksom några tidigare morgnar i veckan har jag vaknat innan solens ljus hunnit upp över horisonten och sett hur rimfrosten legat på husens tak här omkring. Det har gjort att jag så smått börjat känna lite längtan efter julen och allt som hör därtill. Konstigt nog så längtar jag inte så mycket efter att det ska komma mängder med snö, vilket jag gjort tidigare om åren när det vita täcket lyst med sin frånvaro. De två senaste årens rikliga snömängder har gjort mig lite mätt på snö och det gör mig inget om det blir några milda vintrar framöver. 

0 kommentera gärna här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...