torsdag, oktober 13, 2011

Broccolisoppa piffad med rökt lax


Inget passar väl så bra som soppa nu på hösten och jag ska bli bättre på att göra olika soppor har jag bestämt mig för. Idag blev det en krämig broccolisoppa till lunch och som extra piff strimlade jag lite rökt lax och det blev mums. Jag kan inte bjuda på något specifikt recept för jag gjorde soppan på en höft.
Först kokade jag (idag hade jag fryst) broccolin i lite vatten och sedan mixade jag broccolin med mixerstav. Tillbaka i kastrullen så tillsatte jag kalvfond, grädde och några rejäla klickar Philadelphiaost. Philadelphiaosten ville inte riktigt blanda sig med soppan så jag mixade den lite till med mixerstaven. Klart! Strimlade lite rökt lax och la i soppan och strödde sedan över lite kryddmix Citron.

0 kommentera gärna här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...