onsdag, december 22, 2010

Två dagar kvar till julafton


Ja, då var det bara två dagar kvar till julafton och julkänslorna flödar i kroppen. Vilken drömjul det kan komma att bli, för vitare och mer snö än så här kan det ju knappast bli. Tur är att vi har familjerna, som vi ska fira jul med nära så vi behöver inte åka speciellt långt med bilen för att träffa dom. Alla julklappar är inhandlade och jag har bara Janssons frestelse kvar att laga till här hemma. Jag har som tradition att göra några av mina favoriter på julbordet och det tillhör lite av min uppladdning inför jul. Det blir inlagd sill (ett måste med hemlagad), sillsallad och ett gäng köttbullar. Sen brukar vi köpa hem lite gravad lax, prinskorv och naturligtvis en julskinka. Idag ska jag bege mig iväg till den stora livsmedelsbutiken för att köpa lite smått och gott som är kvar. Vi får väl se hur det går, jag anar att jag inte kommer att vara ensam där. Jag önskar alla en trevlig onsdag.

0 kommentera gärna här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...