fredag, april 23, 2010

Gravid vecka 35


Min havandeskapsförgiftning blev tydligen inte så allvarlig som jag först trodde. Visst kan det hända saker ännu och det kan gå väldigt snabbt till en försämring av läget, men just idag mår jag riktigt bra och mina värden på äggvita och blodtryck håller sig stabila och på bra nivåer. Idag är jag i vecka 34+5 och jag blir mer och mer nervös och förväntansfull inför förlossningen och det som komma skall efter det. I tisdags var jag på min vanliga kontroll hos barnmorskan, vilket jag gör 1 gång/vecka och hon kunde konstatera att bebisen ligger med huvudet neråt och det är liten risk att hon/han i det här läget kommer att vända på sig till sätesbjudning. Det känns skönt, både för att slippa vara med om något vändningsförsök eller i värsta fall ett kejsarsnitt pga det.
Det mesta är i alla fall inhandlat nu till den första tiden hemma med vårt lilla mirakel. Vi har vagn, vagga (till låns från svärföräldrarna), spjälsäng, madrasser, lakan, handdukar, haklappar, tvättlappar, några bodies och mössor, spjälsängsskydd, skötbädd m.m. Jag är helt säker på att det är mer saker vi skulle tänkt på att inhandla men det kommer vi nog upptäcka ändå.
Jag vill önska alla en skön fredag. Här verkar vi få soligt idag - HÄRLIGT!!!

2 kommentera gärna här:

Magda sa...

Härligt att se att du är tillbaka! Å att allt är bra med dig å magen.

Vardagsglam sa...

Tack så mycket Magda! Kul att se att jag har några läsare av bloggen kvar : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...