onsdag, juli 08, 2009

Städskåpet blev ett skafferi


Vilken tur att det har blivit så tråkigt väder för äntligen har jag tagit tag i mitt projekt att omvandla städskåpet i köket till ett skafferi (man kan aldrig ha för mycket skåp i ett kök). Jag köpte en skiva mdf-board på byggmarknaden, lät dem såga itu den i de delar jag ville ha och sedan var det bara att skruva ihop mina hyllplan. Hyllplanen är en mycket enkel konstruktion och består av en 55cm X 55 cm skiva och 3 stycken "ben". Jag har sedan staplat 3 stycken sådana på varandra. Städsakerna hamnade i torkskåpet som finns i tvättstugan och med några s-krokar och plastlådor från IKEA så löste jag förvaringen där. Jag är riktigt nöjd med att s-krokarna fick perfekt plats i de hål där de tidigare "metallskenorna" suttit. Jag kanske ska förtydliga att detta är en lösning tills vi gör en genomgrípande renovering av vårt kök (vilket troligtvis ligger ett antal år fram i tiden).

3 kommentera gärna här:

Pjöller maja sa...

fiffigt!

Vardagsglam sa...

Man tackar så mycket! Kram

Superduper sa...

Wow syster!

Det var riktigt en bra idé! Du skulle kunna jobba som inredare och designer. Men du kommer att bli en helt underbar Förskolärare också-

Kramar

Stora syster Fia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...