onsdag, maj 21, 2008

Jättegod potatissallad


Jag är en älskare av potatissallad till grillat men tycker att det blir för omständligt att göra den från scratch. Av de färdiga potatissallader som finns att köpa är K-salats lyxpotatissallad med crème fraiche i, som dessutom är kalorisnål, den sallad som jag gillar bäst.
Min mamma gör alltid en sallad med gurka och äpple i och den tycker jag är jättegod. Så förra sommaren testade jag att blanda ner just gurka och äpple i K-salats potatissallad plus att jag drygade ut den ytterligare med några burkar crème fraiche och vad kan jag säga mer än att det blev kalasgott. Exakta mängder är svårt att skriva eftersom jag själv gjorde lite på måfå men ingredienserna är som följer:

K-salat lyxpotatissallad med crème fraiche
Gurka i små tärningar
Sötsyrliga äpplen typ Golden Delicious i små tärningar
Créme fraiche eller grekisk/turkisk yoghurt eller gräddfil

0 kommentera gärna här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...